Sider

torsdag, oktober 18, 2007

inasmuch

selv om det visst nok er gammelt nytt så angrer willow creek på ting de har gjort. i følge denne blogg-posten har wc undersøkt seg selv og funnet ut at alt ikke var som det skulle i menigheten. det funker ikke med masse programmer og aktiviteter for å hjelpe kristne å vokse i troen. se video m bill hybels fra i fjor og en med greg hawkins.

sitat fra bill hybels:
Some of the stuff that we have put millions of dollars into thinking it would really help our people grow and develop spiritually, when the data actually came back it wasn’t helping people that much. Other things that we didn’t put that much money into and didn’t put much staff against is stuff our people are crying out for.

og løsningen på problemet:
We made a mistake. What we should have done when people crossed the line of faith and become Christians, we should have started telling people and teaching people that they have to take responsibility to become ‘self feeders.’ We should have gotten people, taught people, how to read their bible between service, how to do the spiritual practices much more aggressively on their own.

jr blogger om dette
og mener at den spirituelle formingen bør skje i fellesskap og ikke alene:
Spiritual formation is ALWAYS a communal affair. Yes, with personal implications, but only inasmuch as those implications flow from the life of a community. It is not the church’s job to teach people how to self-feed. The church exists to embody the Kingdom for the sake of the world.

ja, som sagt tidligere syns jeg det er veldig mye fokus på meg som person. jeg elsker. jeg kommer til deg Gud. jeg skal lese bibelen. jeg skal be mer. vi må ikke glemme fellesskapet vi er en del av. kirken som et pilegrimsfolk som går sammen. det er lettere å være to enn en. men jeg er ikke en sånn som setter ting på spissen. så jeg sier også at vi må ha litt av begge deler. og det er bra at willow er kritiske mot seg selv.
(via).

Ingen kommentarer: