Sider

onsdag, oktober 03, 2007

her og der

tenker tanker jeg har tenkt tusen ganger fra før av. hva er greia med at vi synger så mye om "jeg" og "meg" i våre kristne sammenhenger? samtidig klager vi på at våre fellesskap ikke alltid preges av et stort VI. i det siste har jeg prøvd å synge "vi" eller "oss" der det står "jeg" og "meg". kan det hjelpe meg til å lære noe om det store VI? vi får se.

ellers hadde jeg tre late dager i trondheim i helga. min bror sigurd bor der oppe derfor måtte magnus og jeg inspisere. det var gode forhold og alt var i sin skjønneste orden. vi en film hver dag (fight club, bourne og paris je t'aime), sov minst ti timer hver natt, lagde program til gamle far sin bursdag og spiste god mat. det må nevnes at vi besøkte min kusine liv heidi, hennes mann christian og deres nyfødte gutt luca. han var skikkelig kul.

i morgen drar m og jeg til sørlandet. der skal oslogutten bli innviet i et hellig rituale i nesbufamilien. det er selvfølgelig den årlige elgjakta vi snakker om. spennende-spennende. skal nok få gitt en liten rapport på hvordan det gikk.

Ingen kommentarer: