Sider

lørdag, januar 29, 2005

mot veggen

Jeg så en skikkelig nedtur film. "Mot veggen". Det ligger vel i navnet. Den var tysk (det lover heller ikke godt) og handlet om to tyrkiske innvandrere og deres kamp mot seg selv og famlien deres. Var ganske sterk. Ikke verdens beste film og jeg vet ikke helt om jeg likte den eller ikke. En sånn "tja" film. Men den tok for seg noen interessante plot. Hvordan 3. genrasjons innvandrere dras mellom foreldrenes kultur og den vestlige kulturen. Tror ikke jeg anbefaler den. Det fins andre filmer å se som vil gi deg mer. Dessutten var det mye vold og sex. Men det ble brukt som et virkemiddel for å vise disse folkas rotløshet og frustrasjon. Likevel så var det mye av det... Og hele nedturen endte selvfølgelig opp i en trist slutt. Typisk tysk.

4 kommentarer:

Anonym sa...

" Dette er noe så sjeldent som en livsviktig film om Europa. Spør du meg, så er dette et så essensielt dokument på hva vår tids Europa er, og hvilke realiteter vi må forholde oss til i tiårene som kommer, at enhver skoleklasse burde tas med på denne (etter å ha sett Ungdommens råskap på formiddagen). "

www.filmlisten.no, fikk 10 av 10 !!

Anonym sa...

Hei. Hvordan kom du over bloggen min. Høres interressant ud, å gå i trafikken uden refleks høres ikkje bra ud. Men Mørkekjøringen var spennende, spesielt for eg skulle kjøre forbi en annen skolebil på ein smal og uopplyst vei. I tillegg var d glatt..
Forresten, d var eg som var seminarvert på deres seminar på søndag. Hilsen søndagsseminarverten.

Kristian Nesbu Vatne sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Kristian Nesbu Vatne sa...

Hei søndagsseminarverten! Jeg kom over bloggen din gjennom Stig sin blogg eller no. Jeg drev å surfa litt og så på andres blogger. Også tok jeg rådet ditt om å komentere på andres blogger... :) Jeg var ikke på impuls, men det var sikkert Knut du var seminarvert for. Det er kult! Var impuls bra? Hører rykte om det. Stå på. GVD. Hilsen Kristian.