Sider

torsdag, oktober 06, 2005

William og hjelm

Noen ganger kommer du over skikkelig rørende saker på internett. Det har jeg gjort nå. Jeg surfer mye på internettet. Da kommer jeg over mye drit, men også kjempe mye flott. På sida www.sundaynightlive.no (ungdomsarbeidet i Betania misjonsmenighet i Skien. En kamerat av meg gikk i menigheten der: Eirik) så stod det:

” som de fleste sikkert har fått med seg har den ene konfirmanten vår ved navn william vært utsatt for en alovrlig ulykke. vi er mange som ber for han og håpe alle tar han med i bønn. familien har laget en hjemmeside hvor de hver dag oppdaterer hvordan det står til med han og alle som vil kan skrive inn en hilsen til william!
www.stranheim.com

Så jeg gikk inn på den sida. Og der lå det et forum som beskrev hvordan det gikk med William døgn for døgn. Og jeg leste og leste fordi det var utrolig rørende. Jeg ble mest rørt over å lese de personlige tankene til faren. Man kommer så nærme situasjonen. Vi får høre om hvordan denne 14-åringen kræsja med en bil og lå så lenge i respirator. Vi får høre om alle de tunge tingene og at han ble bedre og bedre. Det er også fett å lese om at de på en naturlig måte sier at bønn funker. Jeg kjenner dem ikke men jeg antar de er med i menigheten Betania og at de er kristne. Men det er sikker masse ikke kristne som leser om hvordan det går med William. Klassekamerater, familie ++. Så det er bare et så bra vitne på at bønn funker og at det kristne fellesskapet er en fet ting!

Også begynte jeg å tenke på hvor fett det er at man kan bruke internett på den måten. Lage en kanal for familie, venner og kjente til å si noen positive ord til William og familien, samtidig som man kan gi info til alle om hvordan det går med gutten.

William brukte hjelm. Han punkterte lungene, kutta seg opp og brakk mange bein, men hodet hans funker like bra som det alltid har gjort. Jeg har ikke hjelm. Jeg sykler i Oslotrafikken hver dag. For 2 uker siden kræsja ei i kollektivet mitt på sykkel. Hun kjøpte hjelm etter det. Jeg tenker ”hva må til for at jeg skal begynne å bruke hjelm, må jeg også kræsje?” Det gidder jeg ikke å vente på lenger, så nå skal jeg kjøpe meg en hjelm. Basta.

3 kommentarer:

Jan Erik sa...

Jeg er helt enig med deg! Når jeg får lønn blir jeg med og kjøper hjelm!!! Internett er også bra!

Margrethe sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Margrethe sa...

Jeg er så glad for at dere har valgt å lære av andres erfringer når det gjelder dette, og kjøpe hjelm:)

Jeg leste også dagboken om William og ble veldig rørt. Jeg synes det er beundringsverdig av faren og klare å være så åpen og opptatt av at andre til enhver tid skal kunne lese og forstå hvordan situasjonen er. Han må ha hatt det kjempe tøft selv. Det er jo hans egen sønn som er hardt skadet og kjemper på veien mot å bli helt frisk igjen. Dette gjorde veldig inntrykk. Etter å ha lest om William vet jeg at jeg aldri skal slutte å bruke den nye hjelmen min