Sider

tirsdag, mai 23, 2006

en nerds bekjennelse

jeg er på en måte en nerd. med nerd mener jeg ikke sånn som wiki definerer det, men med nerd mener jeg "en som er gira på noe". margrethe mener jeg er litt nerd på data og sånt. men så er jeg også nerd på , hva skal jeg egentlig kalle det, kirketing. jeg liker å lese og lære om tanker angående kirke, misjon og ungdomsteologi.

så på sønda hadde jeg mulighet til det igjen. da var brian mclaren på besøk hos oss i storsalen. og vi (16 folk) hadde en veldig god samtale med han om tanker anngående kirke, kristne og Guds Rike. en av de tinga vi snakka om var at det er vanskelig å forstå hva Guds Rike er. men hvis vi heller sier "hva er Gud drøm for mennesker?", så er det lettere å forstå hva Guds Rike er. for hvis vi kan drømme Guds drømmer og prøve å utøve dem her på jorda, så vil vi gjøre Guds Rike.



vi snakket også mye om at vi som kristne har mange fordommer rettet mot oss. at vi er svartefolk som dømmer alt og alle. så hvor kult hadde det ikke vært om vi tok opp vårt kors og heller jobbet mye mer mot krig, ensomhet og andre lidelser i verden. tenk hvor kult hvis assosiasjonen til kristne ble "de som er i mot krig og våpenproduksjon" istedet for "homofilhatere".

vårtland har også hengt seg opp i brians besøk i norge.
update: her er noen podcaster fra brians besøk i danmark.


Tags: , ,


1 kommentar:

rosedilla sa...

Det va veldig bra!! ...Fekk någen aha-opplevelser. Og dessuten - dette e veldig nyttig for vår eksamen! :) Siden eg ikkje forstår pensum heilt e eg glad me ska bli prøvd i læringsmål og ikkje i pensum... Får bruga dette seminaret for alt det e verd, hehe... GO BRIAN!