Sider

mandag, september 17, 2007

reklame

i dag leste jeg om reklame i aftenposten. at i tyskland så har de finansiert oppusning av bygninger ved å henge reklame uten på stillasene. de sier at det begynte med kunstneren christo som dekket til riksdagen i 1995. han er jo en galing som løper rundt å pakker inn ting i plast, men det er jo morsomt. en kul greie syns jeg: (bilde fra jotefa)


videre tenkte jeg på at kanskje burde domkirken hatt masse reklame uten på stillasene mens de pusser opp. så kunne de kanskje finansiert oppusningen istedet for å bruke skattepengene (hvis det er de som brukes?). eller så kunne de hengt opp reklame for kirka og Gud. sånn som i usa: "jeg ser deg - hilsen Gud" eller "sees på søndag? hilsen Gud". (eller kanskje ikke). jeg syns i hvert fall domkirka ser ut som en hvit oppblåsbar kirke. m sa hun hadde lyst til å gå bort med en nål å late som hun stakk hull på den. moro.

for det tredje leste jeg denne artikkelen om at byen sao paulo hadde klart å kvitte seg med all utendørs reklame. (via). ganske fett. det syns jeg vi burde gjøre i oslo også. noen som har begynt på jobben er stans.no.

Ingen kommentarer: