Sider

torsdag, februar 12, 2009

Prestepraksis

Jeg har kanskje ikke uttalt det her på bloggen, men jeg er nå tilbake på MF for å ta cand.theol løpet ferdig. Det betyr at jeg satser på å utdanne meg til presteyrket. I hvilken form det blir tilslutt får vi se. For jeg er ikke helt på nett med alle greiene i folkekirka ennå. Liturgien, orgel, messing, strukturer, treige prosesser osv.

Fordi jeg nå skal være 100% student så slutter jeg å jobbe i Storsalen. Er vanskelig å kombinere. Dessuten skal jeg ut i praksis fra den 24. denne måneden. Da skal jeg til Notodden menighet. Der skal jeg henge med en prest for å se hva han driver med. Så skal jeg få lov til å ha en preken, være liturg og gjøre masse annet. Det blir spennende. Jeg trenger å se menighetsarbeid i andre deler av landet enn Oslo.





Ingen kommentarer: