Sider

onsdag, mai 19, 2010

Zangalewa ble frastjålet VM-låt av Shakira

I min oppvekst som misjonærbarn i Kamerun var det på 80-tallet en låt som gjorde stort inntrykk på meg. Det var låten Waka Waka med gruppa Zangalewa. Låten var fengende enkel og ble en hit blant alle oss barna i Ngaoundérè. Vi skaffet oss kassetten og i senere tid har vi også lagt den inn som mp3, for den var nemlig ikke å oppdrive på Itunes store...

I dag ringer min bror meg og sier at de spiller Waka-Waka på P3. Hva skjer tenker jeg og sjekker senere at det er VG-lista Topp 20 som ble presentert da han hørte låta. For på 16. plass ligger Shakira med den ofisielle VM-låten Waka Waka. I følge NRK.no har hun stjålet Zangalewa sin sang og laget en VM-låt av den. Heldigvis har det nå blitt gjort en avtale med gutta slik at de får litt av kaka. Bra for dem for det blir mye kake.

Jeg hadde aldri trodd at min barndoms hit skulle bli hipp igjen. Moro


Orginal versjonen:



Den fake og latterlig dårlige kopien: )

2 kommentarer:

Magnus Vatne sa...

hvor mange språk går det ann å få inn i en dårlig shakira-sang? Tror til og med ikke hun vet det selv :p Men bra for Zangalewa, for cake is awesome:)

Kristian Nesbu Vatne sa...

Shakira er jo mesternes-mester på multispråk sanger! Og det er imponerende at hun nå til og med synger på språket béti. Ja-jamen :)