Sider

torsdag, mai 24, 2007

lovsang vs salmer

media skal alltid sette ting opp mot hverandre for å lage en sak. gekki (geir kåre) jobber i storsalen med kreative ting og han ble intervjuet på p2 ang moderne lovsang og salmer. tittelen på greia er "lovsang skviser salmer". her kan du kan lese og høre saken.

jeg har et godt forhold til både salmer og såkalte moderne lovsanger. og jeg syns man kan bruke begge deler. men man bør være litt kritisk til sangvalg og hvordan det passer inn i gudstjenesten. seff er jeg veldig med på at mange nyere lovsangstekster kan være platte, subjektive og kjedelige. Men samtidig uttrykker mange sanger mye bra som jeg kan skrive under på. mange salmer passer utrolig bra inn i mange settinger er beskrivende og flotte. mens mange er kjedelige og bruker bilder jeg ikke skjønner.

visste du også at jeg er blitt avbildet som lovsangsmedarbeider i storsalen? her er beviset. normisjons bladet agenda 3:16 gjorde en sak på dette og gekki trengte folk til å være med på bildet. tilfeldigvis ble det kristin og meg...

1 kommentar:

Jan Erik sa...

Selvsagt er sang i kristne sammenhenger en eneste stor konkurranse! Håpløst. Forresten skjønner jeg godt at GK valgte dere vakre mennesker i stede for å få med noen av oss "ordnentlige" lovsangsfolka.