Sider

søndag, mai 27, 2007

pinsefest














øyvind har fått ny frisbee. den er fra usa. den er kul. vi lekte med den i parken i dag.

det var felleskirkelig pinsefest i oslo i helga. og siste møte var i storsalen i kveld. mye deilig som skjedde. fikk mange tanker. blant annet når vi sang "navnet Jesus". "det har evnen til å samle alle sjeler inn til Gud." det ble virkelig sanne ord der jeg stod å lovsang sammen med masse folk fra masse forskjellige kirker i oslo.

i talen spurte erik a. om hva vi ville sagt hvis Jesus kom fysisk til oss i dag og sa: "følg meg". hadde vi blitt med? hadde vi turt det? hva vil det si å følge Han i dag? Jesus er nemlig farlig. akkurat som shane claiborne har sagt i en tale (se video): "Jesus mest me up". Jesus er vår største utfordrer. han utfordrer småborgeligheten, egoismen og rammene våre. så pass opp!

apropo lovsang; det er veldig, veldig lenge siden en lovsang har gjort så mye inntrykk på meg som den jeg sang for første gang i dag; God of justice av tim hughes. den satte virkelig ord på det jeg er opptatt av om dagen. det jeg drømmer og håper om. det jeg ønsker for mitt liv. å være en utsending for Gud. stå side ved side med de som lider. gi brød til de sultne. være Guds hender og føtter i oslo.

det siste som skjedde på festen var at vi fikk nattverd når vi gikk ut. vi ble sendt ut i oslo.

Ingen kommentarer: