Sider

tirsdag, februar 12, 2008

misjon

forrige uke hang jeg litt på mf og misjonsuka der. grunnen var at jeg stod på stand for nmsu. (forresten så har jeg fått 50% jobb hos dem frem til august. nice.).

på misjonsuka fikk jeg med meg litt av et utrolig spennende foredrag som sigmund og ingjerd evensen holdt. de har vært på papua ny-guinea og oversatt bibelen for umanakainafolket. deres historie er forbilledlig. steike, vi har mye å lære av dem! jeg har ikke lest boka "de skjulte ordene", hvor de forteller om livet der, men den er sikkert super spennende. foredraget var i hvert fall skikkelig engasjerende og jeg fikk sånn respekt for hvor mye de har ofret for å formidle evangeliet til umanakainafolket.

sitat fra utsyn.no:
– Vi svarte aldri på spørsmål om hvordan de skulle leve, for vi ville ikke at de skulle bygge noe på våre meninger. Vi ønsket heller at de skulle finne svarene selv. Derfor, når de da etter mange år begynte å se at ordene som de oversatte i Bibelen gjorde inntrykk på dem, sa de «Disse ordene smaker søtt, vi vil at disse ordene skal bygge hus inni oss», forteller Evensen.

det er utrolig hvordan de har levd ut alt det som vi bare har snakket og lest om på mf. utrolig bra å få perspektiv på ting fra noen som har opplevd det å være inkarnert. respekt ass!

Ingen kommentarer: