Sider

mandag, august 01, 2005

anekdoker fra manglerud kirke

bryllup i kirka på lørda som var:
jeg gikk rundt og ordnet til vielsen, men la merke til at det plutselig ble stor mobilvirksomhet blant brudegommens følge. og samtaler som denne utspant seg: "men de lå på bordet oppe" "er du sikker, jeg syns jeg så de på kjøkkenet". "let i skuffene på soverommet!". tilslutt dro noen for å lete etter dette de manglet. jeg skjønte ikke helt hva det var de manglet, men etter vielsen fortalte kjetil-prest at det var ringene de hadde glemt og ikke funnet. derfor hadde de fått låne noen andre ringer. men de hadde ikke fått gitt beskjed til bruden. så når brudgommen skulle sette ringen på fingeren så ble hun helt forskrekka, for det var jo ikke hennes ring! men alt ordnet seg og de ble gift.

mor og døtre på menighetskontoret:
ei mor med 2 døtre kom til kontoret for å ordne med papirer til dåpen av minstejenta. og eldste jenta på 3-4 år var med. og hu var veldig søt. hun begynte nemlig å prate om når Tuula (ja hu het det) skulle bli døpt: mamma skal vi døpe Tuula nå, spør jenta og mora svarer: nei, ikke i dag vennen. men vi må døpe Tuula, sier jenta bestemt. mora svarer tålmodig: ja, vi skal døpe Tuula men det er i Hønefoss om 2 uker. men mamma skal vi gå å handle nå, spør jenta og skifter helt samtaleemne. ja, det skal vi, sier mora mens de triller vogna ut av kontoret mitt. men kan vi døpe Tuula der da, spør jenta og er tilbake på dåpen. så hører jeg ikke mer av samtalen for de forsvinner ut for å handle. men jeg syns det var en veldig morsom og søt samtale.

slike små ting gjør dagene på manglerud menighetskontor litt kortere.
kristian vatne
kirkemafiaen

Ingen kommentarer: