Sider

torsdag, oktober 05, 2006

jeg er naiv


jeg tror jeg kan tenke globalt ved å handle lokalt. jeg har alltid trodd på det. at ved å resirkulere papir, glass, plastposer og annet skrot så kan det hjelpe jorda litt. ved å ikke kaste tyggis på gata. ved å kaste minst mulig mat. ved å kjøpe rettferdigevarer. så gjør jeg miljøet en god tjeneste.
kanskje det ikke funker, men jeg kommer i hvert fall til å prøve å fortsette å tenke globalt og handle lokalt.

men det er også vanskelig. jeg gjør jo mye dritt mot miljøet også. f.eks ved å fly til afrika og usa. for er ikke fly utrolig miljøsvin?

her er masse ting som kanskje kan hjelpe oss å tenke annerledes:
klimatiltak.no - hvordan gjøre noe?
klimakampanjen til changemaker
klimafilmen til al gore (har lyst til å se den)
kronikk om al gore filmen - fra forskning.no
10 myter om klima - av senter for klima forskning
artikkel om utslippskutt - på nu.no
grønnhverdag.no - også en hjelp til en grønnere liv



Ingen kommentarer: