Sider

mandag, august 06, 2007

oslo


jeg må ha en post hver sommer om oslo. min forkjærlighet for byen ble spesielt vekket i dag på grunn av dette oppslaget i sutreavisa. (det er det h og ben kaller den. og jeg kan si meg enig i det av og til. det skumle er at de sikkert kan robotsøke opp dette og sende småstore torpedoer etter meg fordi hegge ikke liker språket mitt. men jeg tar sjansen.)

tilbake til saken: oslo er forsatt en fin by. ja, alt er ikke perfekt. ja, det er utrolig mange shabbye steder. mange rustne spikre og andre sørgelige syn. men, det er alltid et men. jeg syns mye er sjarmerende. veldig sjarmerende. du må bare vite hvor du skal gå. her er mine osloråd som jeg kommer på i farta: (har du noen tips så sleng deg på)

- vestre aker kirkegård. nydelig liten flekk på toppen av en haug. (har du kontakter så er det også mulig å komme opp i kirketårnet for å se utsikten over oslo. se bildet over...)
- kampenparken. chillpark 2 min unna leiligheten min.
- trehusene på dælenga
- botanisk hage
- hagebyen på sagene
- damsplass
- sørsiden av hovedøya


etc. etc.

oppdatering:
- frysja
- funkisbygningene som storsalen holder til i : )
- telthusbakken
- gamle aker kirke.
- utsikten fra toppen av stensparken

Ingen kommentarer: