Sider

lørdag, januar 17, 2009

På skråss med Simon

Hver lørdag i Aftenposten skriver Simon spalten "På skråss", som står på trykk på nestnest siste side i reise-delen (de har dessverre ingen nettside ennå). Før hadde han en helside til disposisjon, men nå er det blitt kuttet til en halvside. Det er en skam!

Han får masse brev og mailer fra mennesker (mest barn) og svarer dem i spalten. Jeg vet ikke hvordan det har blitt sånn, men folk skriver inn om de mest hjerteskjærende ting. De forteller blant annet om spiseforstyrrelser, psykiske problemer og i dagens spalte var det ei jente som fortalte at hun nettopp hadde fått vite at den hun trodde var faren hennes ikke var den biologiske faren.

Folk åpner seg opp for Simon og han lytter og svarer dem. Enten gjennom spalten eller i direkte brev til personen (tror jeg). Det er helt fantastisk at folk har denne muligheten! At de kan skrive alt de tenker på og sende det til en fyr som faktisk leser det og som virkelig vil bry seg om dem. Simon gjør Norge til et varmere sted. For en disippel av en sjelesørger!


1 kommentar:

Anonym sa...

Eg er helt enig i det du skriver, eg er ein fast leser av den siden.
Spalten på skråss gleder eg meg til å lese hver uke.Den bdetyr så mye for meg.